~salam~

Saturday, March 5, 2011

Kene Lagi =_=

Masa : 8.34 a.m
Hari : Sabtu

Sedang seronok melayan corner dari Persimpangan Jalan Kuching ke Highway Duke, tibe2 dikejutkan dengan satu sekatan pakcik-pakcik (Roadblock Polis). Sedar2 x pakai seatbelt lg, so mengelabah la tarik nak pkai. Punye memang nk kata rezki polis pagi tu, seatbelt boleh plak bergurau. Time2 uh plak la nk tersangkut, pe lagi ke tepi la jwb nye. Jadi, bermulalah dialog ngn
pakcik polis uh.

Pakcik Polis : Mintak lesen encik.

Aku : Nah encik.


Pakcik Polis : Nak g keje mane ni?


Aku : Saya belajar lg, nk ke shah alam ni.


Pakcik Polis : Owh, nape x pakai tali pinggang encik.


Aku : Eh, saya pakai je nh ( mase nk bentikan kete, sempat curi2 tarik)


Pakcik Polis : Baru pakai, memang la. Saya nmpk encik baru tarik tadi. Saya saman ae, tolong

sign kt sini.

Aku : Mcm nk gelak pn ade, tp nk wt mcm mne. Dah nasib nk kene.



Huhh, pagi2 lagi dh dpt surat cinta dari pakcik polis. TERBAIK ! Sume ni salah diri sendiri, pakcik2 tu cume menjalankan kewajipan je. So, kepada sape2 yg penah kene saman tu, redha jela ye. Kite takkan kene sesuatu hukuman tu jika tidak melakukan sesuatu kesalahan. (:


Ni kali kedua kene saman psl tali pinggang.
Tak amek pengajaran betol.
Padan Muka diri sendiri.!
=_=

3 comments:

  1. baru tau :p
    next time,pkai lah elok2. :)

    ReplyDelete
  2. hehe...
    tula, tp now dh lebih disiplin aw...
    :pp

    ReplyDelete